onsdag, januari 27

À propos snubbar



Det är inte direkt så att man har ett Sex and the Cityliv. Men man har ju letat runt en hel del efter mr Right. Och mr Right Now, om man ska vara helt ärlig.

En snubbe som jag träffade för ett tag sen bodde i Jordbro eller motsvarande. Så det blev att vi sågs ute på lokal. Och i ärlighetens namn ska det sägas/skrivas att allt inte stämde till hundra procent. Det var hyfsat långt från the love of my life. Men han var tillräckligt trevlig och vältränad för att vi skulle ses några gånger. Och då blir det som det blir, man tar nästa steg. Hemmamiddag. Det fick givetvis bli hos mig. Pendeltåg är inte riktigt min grej.

Jag gjorde det lätt för mig och fixade tacos. Jag menar, vem gillar inte tacos? Det är naturligtvis en kuggfråga. Alla gillar tacos.

Anyhoo. Det här var ett tag sen, när jag bodde i lilla kvarten på Götgatan. Det var verkligen compact living. Alltså, det var en liten lägenhet. Men den var min och jag trivdes i den.

Men snubben ba: Ojojoj, vad litet du bor. Jag skulle känna mig som en guldfisk i en skål om jag var tvungen att bo såhär. Så jag ba: Men ta pendeln ut på landet igen om det inte duger åt dig. *strong independent woman*

Och det gjorde han.

22 kommentarer:

Carina-Fina sa...

å där satt du ensam i din guldfiskskål, fast det glömde du givetvis raskt när du simmat runt ett varv till

http://soldatmamma.blogspot.com

hon i receptionen sa...

Carina-Fina: Meh!

.perpotator sa...

tacos är den perfekta dejtmaten. då ser man vilka som är fesiga matpetare och vilka som är modiga matmulare.
jag behöver alltid en badhanduk när jag äter tacos. mmmm gott! *äter med hela ansiktet*

Medelklassman sa...

Nu undrar jag om perpotator brukar dra paralleller mellan matvanor och sexualvanor?

Själv drar jag alltid paralleller mellan dans och sex. Kan man dansa så kan man knulla. Kan man inte dansa, då blir det inget rajtantajtan.

hon i receptionen sa...

.perpotator: Visa mig din taco och jag ska säga dig vem du är.

hon i receptionen sa...

30+: Visa mig dina paralleller och jag ska säga dig vem du är.

.perpotator sa...

30+: jag äter tacos med hela händerna och ansiktet.. ehe

Repangirlie: Alltså jag har ingen bild på min senaste, men jag packar dom alltid fulla med godsakerna, massa jallisar och lök, sist av allt trycker jag ner alla grejer med hjälp av en näve sallad. Mina tacos måste man hålla i med båda händerna.
nom nom. Säg nu

hon i receptionen sa...

.perpotator: Vilken typ av "skal"?

.perpotator sa...

ja, alltså vanligtvis har jag kört dom traditionella dubbla halvmånarna. på sista tiden har jag dock fått upp ögonen för dom där små båtarna.
så, gillar bäst;
1. Dubbla halvmånarna.
2. Småbåtar.
3. Tunnbröd (eller vad fan man kallar det i stockholm)

hon i receptionen sa...

.perpotator: Du är en orädd sökare, en allätare och en "glufsare". *analys*

.perpotator sa...

man hoppas att det är bra/leder till nåt bra..

hon i receptionen sa...

.perpotator: Ibland gör det ju det.

.perpotator sa...

Men när!? När är ibland. Har det varit eller kommer det snart?
Vet du dessa saker?

Kerrov sa...

Alltså, en liten kvart på Götgatan där man bjuds på tacos med möjlighet till efterrätt, om man säger, ska aldrig dissas.

Jordbro? Låter som en handelsträdgård.

Tacos ätes med fördel med nachos, utan handduk. Någon jävla stil får det väl ändå vara på den svenske mannen.

.perpotator sa...

Kerrov; men då är det ju faktiskt Nachos man äter, inte Tacos. Du är säkert en sån som äter tacos med bestick också.

Kerrov sa...

Sehr geehrte Herr Besserwisser:

Du sa det själv; jag äter inte tacos utan något snarlikt. Följaktligen inga bestick. Ej heller badhandduk.

Mit freundlichen Grüssen
Kerrov

hon i receptionen sa...

Kerrov & .perpotator: Nu tänker vi på tonen va.

.perpotator sa...

de va han som börja!

:D

hon i receptionen sa...

.perpotator: Det är aldrig ens fel när två ska tänka på tonen va.

.perpotator sa...

*tänker*

emster sa...

mkt viktigt att va självständig. man vill ju ändå inte ha nån gnällig bonnläpp. eller hur!

hon i receptionen sa...

emster: Men verkligen!