fredag, mars 26

Försenad helg

Nu är klockan fem över halv sju och jag är ensam kvar på kontoret en lönefredag. Alltså, orka. *orka*

Inte så att jag hatar mitt liv/jobb. På det hela taget ligger jag en bra bit över ”OK”. Men allt skulle vara så oändligt mycket mer lätthanterligt om bara folk i min omgivning kunde sköta sina arbetsuppgifter och/eller lära sig Excel ordentligt istället för att bara skarva sig fram.

Nu går jag. Ost jag sa och ost det va, bulleri-bulleri-bock!

Kommer ni ihåg tevesuccén Macken? Han ba: Hej då möcken. Vi ses imörrn. Jag ba: Far år helvete kontoret! Nu drar jag.

6 kommentarer:

Dati sa...

Gumman!
Du är verkligen värd att "ta helg"!
Hoppas det blev crazykul/inte alls!
Jag har en ivrig hamster jag gärna skulle vilja presentera för er, jag brukar klappklappa honom/henne/det lite för "hårt".
Hoppas ingen "märker" DET!

Puss
Dati

Lena på ekonomin sa...

Dati: Tack?

JCMAS sa...

Grejen är att excel går inte att lära sig.. Det är ett väldigt PC:igt program. Man får inte göra som man vill... liksom "storebror ser dig"

Lena på ekonomin sa...

JCMAS: "Man får inte göra som man vill..."

Är du född på nittiotalet eller vadå?

JCMAS sa...

Tack!Men, nä.. tyvärr inte.

Men jag är en sån där Appleperson och jag vill att det jag skriver in en ruta liksom ska finnas bara där om jag inte säger annat och vill inte det ska hända saker som jag inte själv valt ska hända.

Djupt imponerad av folk som klarar av att jobba med eländet, jag blir arg och kastar gem vilt omkring om jag tvungen.

Man kan nästan säga att du bedriver en verksamhet med/för välgörande ändamål!

Lena på ekonomin sa...

JCMAS: Det var inte riktigt meningen att vara fullt så dryg som jag var i föregående kommentar.

Jo, inlärningsprocessen kräver en hel del tid.