tisdag, februari 9

Vett och så


Jag gillar att läsa Magdalena Ribbing i Dagens Nyheter. Bäst är frågorna som läsarna skickar in. Och Magdalenas svar såklart. Det är sån hälig nivåskillnad i säkerhet. Verkligen, det varierar från osäkerhet till tvärsäkerhet.

Fråga: Jag har hört att man ska [påstående kring etikett], stämmer det?
Svar: Det stämmer verkligen inte. Hur kan någon tro något så dumt?

Fråga: Hur ska man göra?
Svar: Så här ska man göra!

Dessutom har Magdalena en sån skön, lite snäsande, ton.

Jag tycker att du verkar lite ogin i förhållande till din mor. Det blir ingen glad av. Hjälp barnen att ringa farmor och tacka för den trevliga eftermiddagen!

4 kommentarer:

Carina-Fina sa...

Själv är jag jätterädd för Magdalena Ribbing.
Om nån väckte mig mitt i natten och viskade Magdalena Ribbing, så skulle jag omedelbart ställa mig upp i stram givakt.
Fast på alla fester brukar jag bara ha buskul, och i smyg ge Magdalena Ribbing ett finger. Typ:gissa vem som har rolgast, du eller jag Ribbing?
http://soldatmamma.blogspot.com

eva dahlgnr sa...

Carina: Ribbing?

Louise Cassemar sa...

jo hon skrämmer mig men det intressanta med henne är att man plötsligt inser: fan vad ohyfsad jag är. man kommer lixom ner lite på jorden.

apan sa...

Carina-Fina: Ribbing finns inte "på riktigt". Hop är en s.k. bot.

eva dahlgnr: Catfight?

Lola: Se till att skaffa lite hyfs, snarast! *uppmanar*