tisdag, februari 9

Smaklökar (känsliga)


Varje gång Optimus Prime lagar ”sin berömda chili” måste jag spela ett upp litet dramastycke under tillagningen. Hon frågar om det är för starkt för mig och jag provsmakar en liten, liten sked och låtsas att det börjar brinna i munnen. *tårar i ögonen*

Och hon ba: Jaja, då tar jag bara lite mer av den här lilla röda paprikan. *fnissar förtjust*

Alltså, om jag inte använder min list sådär gör hon ”sin berömda chili” så stark att det verkligen brinner i munnen på mig. For real, fire in the mouth. Och då kan jag inte äta en hel portion.

Ja, jag vet. Jag är känslig av mig. Men det är inget att skämmas över. Jag är stor och stark i övrigt, det är just bara det här med kryddor och peppar som lockar fram tårar hos mig.

By the way. Skriv provsmaka med T9. Man ba: Provsocka?

7 kommentarer:

Mallan sa...

En sån läskig man aldrig vågar använda i skoaffären. Inga konstigheter.

lenniken sa...

haha, jag trodde det var elefanten från förra inlägget som sugits mer i en kastrull och liksom fått eld i baken! (teckningarna, kommenterar jag nu, då)

lenniken sa...

ner. inte mer.

Anonym sa...

Är det så smart att berätta om det här skådespelet offentligt med risk att "optimus" läser? Då kanske det blir hämnd! Då lär du inte kunna använda vare sig in eller utgången smärtfritt dagen efter..

Petter sa...

Mallan: Ja. Just en sån!

Lenken: Hur visste du att Optimus Prime lagar "sin berömda chili" på elefantkött?

Anonym: Jag lär nog få äta upp mitt misstag. Fattar du? Äta upp!

Helena sa...

Men "mamma", då. Som blir Nämna, Manna och först därefter vad det var tänkt. "Pappa", däremot... It´s a man´s world.

Petter sa...

Helena: En grej som T9 fixar fint är att känna av om man är arg på nån kvinna som heter Katja. Telefonen ba: Jävla! Och man ba: Du läser mina tankar.