torsdag, februari 4

Lunchrapporten

Idag är jag hemma för VAM. Obs! Ordlek! Betydelse: Vård Av Mig. Alltså, det är ingen fara. En liten förkylning och så. Inget allvarligt. Jag kommer att krya på mig.

Optimus Prime har gett mig tydliga direktiv för dagen. Eftersom jag ändå bara går hemma och skrotar ska jag notera vilka fåglar som äter av den mat hon bjuder på. Samt maila/mejla denna information till henne. Och det kan man väl ställa upp på. Men jag tänkte dessutom dela med mig av dagens observationer till alla hobbyornitologer därute på nätet/internet.
  • en, eller eventuellt två koltrastar som åt äpple
  • ett gäng gråsparvar, eller motsvarande, som åt diverse 
  • två eller tre talgoxar som hängde på talgbollarna.
  • en blåmes som blev bortjagad av talgoxarna
  • en skata som satt i snön och tittade på något
Jo, förresten. Är det någon som minns ”folkarmén” VAM? Vitt Ariskt Motstånd? Anyone?

Det var ett bra tag sen de var i ropet, typ 1990. Då träffade jag en man som uttalade det som Wham. Ni vet, popgruppen. Jag försökte få honom att säga det så många gånger som möjligt under det korta samtal vi hade för typ tjugo år sen.

7 kommentarer:

blaskagg sa...

Vilken twist på slutet. Jag har inte slutat gapa än!

Petter sa...

blaskagg: Det är "ett flöde".

Hälsporren sa...

Håller med blaskagg, det blev nästan som en film av M. Night Shyamalan. Fast bra då.

Carina-Fina sa...

Jag blir alldeles yr när jag tänker på fågelräkningen. Om jag har t.ex har räknat tre talgoxar som sen flyger direkt hem till ditt fönster och då räknar du samma tre talgoxar,och sen kanske vaktis sitter och räknar samma tre talgoxar i nästa fönster igen, jamen hur ska vi då veta exakt hur många det finns i hela Sverige?
förvirrad http://soldatmamma.blogspot.com

Petter sa...

Hälsporren: Ja, Bruce Willis karaktär är också död! Eller var det han den lille killen? *minns inte*

Carina-Fina: Jag vet inte. *vet inte*

blaskagg sa...

Petter: Spoiler-alerta först!

Petter sa...

blaskagg: Alltså, jag menar om det nu hade funnits en sån film. Men det gör det ju inte. *räddar situationen*