torsdag, februari 4

Hej [förnamn, efternamn], jag ringer från

Alla hatar telefonförsäljare. Och det är egentligen ”inga konstigheter”. De är jobbiga och man har inte bett om att få köpa det där de säljer. Man blir lite besviken och önskar att det istället hade varit ”nån kul typ” som ringde och ville ”nåt ball”. N’est pas?

Men för guds skull, sluta berätta om hur du snäser av försäljarna och vilka finurliga formuleringar du använder för att förstå att de inte är välkomna.

Och då sa jag att jag ville ha HANS hemnummer så att jag kunde ringa hem till HONOM när HAN satt och åt middag. Och DÅ [konstpaus] blev han helt tyst. 
Det är ju liksom i nivå med serien Elvis i tidningen Metro. Bottennivå, alltså.

Det är ju synd om telefonförsäljarna, som inte kan få ett bättre jobb än så. Men vad ska de göra när det inte längre finns några löpande band att stå vid?

Jo, en grej till. Om du tycker att det är så jobbigt att s.k. företag ringer hem till dig med usla erbjudanden så kan du anmäla ditt nummer till nix. Funkar toppenbra! *pepp*

9 kommentarer:

Polkadot:: sa...

Precis.
Men riktigt otrevliga "försäljare" får man vara snobbig mot.
Eller när de vägrar lägga på.

Jenny sa...

det är så himla otaktiskt att vara otrevlig. de hämnas bara genom att sätta ens telefonnummer på listan över de som vill bli uppringda igen om en vecka (gärna på lördag eller söndag).

Praktikanten sa...

thewoodfairy: Det räcker att säga "nej tack" och lägga på.

Jenny: Oh! *insikt*

Hälsporren sa...

Applåder! Att berätta hur man snäser av försäljare är som att berätta om sina drömmar. Tänk om det fanns Nix för sån't, förresten. Ljuva värld.

Anonym sa...

Ja! Jag hatar Elvis.

Polkadot:: sa...

Praktikanten: Ja, men det är det jag gör och som jag räknar som snobbigt. d.v.s utan trevligt "kallprat".

Praktikanten sa...

Hälsporren: Tack för de vänliga orden. *bugar och bockar*

Anonym: Det är helt obegripligt. Det och "Hälge" i Aftonbladet. Och "Doris" i DN. Och så vidare.

thewoodfairy: Det är noterat.

emster sa...

men asså, har folk ff hemnummer?

Praktikanten sa...

emster: Ja, det är inskrivet i grundlagen. *fabulerar*