torsdag, januari 28

Förklaring/beskrivning

You gotta love Wikipedia!

I en tacos är dessa tillbehör vanliga: ost, guacemole, tomat, paprika, majs, sallad, gurka, rödlök, ananas, tacosås, creme fraiche och jalapeno. Det brukar man lägga tillsammans med köttfärsen i antingen en tortilla eller ett tacoskal.
Dessutom:  
Den här artikeln handlar om maträtten taco. För artisten med artistnamnet Taco, se Taco Ockerse.
Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde Taco Ockerse.

8 kommentarer:

Storasyster sa...

Vad man vanligtvis har i tacos kan vara grund till het debatt men jag vill gärna tillägga skivad banan eller "bananpengar" som en del kallar dem.

Praktikanten sa...

Storasyster: Avantgarde!

Medelklassman sa...

Het debatt? Kommer du dragande med bananer till mitt fredagsmys ska du få se på handgemäng.

Maria sa...

Ananas?

Carina-Fina sa...

Ananas, bananer?

"Fleisch ist die beste gemyse"

http://soldatmamma.blogspot.com

Medelklassman sa...

Och som av en händelse fick jag för mig att äta tacos på lunchen. Nån jämra rätt som kallades för "Nacho de Lux.". Det kan jag säga, att så vidare de lux var det faktiskt inte. Mer vidrigt.

Nu behöver jag inte äta tacos igen, tills jag glömt hur eckligt det är.

Praktikanten sa...

30+: Med eller utan frukt är tacos en rätt man äter hemma.

Maria: asså javene

Carina-Fina: Det är tyska och betyder ungefär "själv är bäste dräng".

Carina-Fina sa...

eller det kanske heter Fleisch ist DAS beste gemyse -
vänta nu: aus ausser bei, gegenyber, mit, nach zeit von zu
eller: durch fyr gegen ohne um wieder
ehhhh, jag måste bara ringa nån


http://soldatmamma.blogspot.com