onsdag, december 2

À propos tvätt


Jag gillar det här med att gå ned till en stor tvättstuga och köra några stora maskiner, sträcka, mangla och vika, tumla och torka etc etc. Och sen finns ju de där små vagnarna för att transportera tvätten.

Menhursomhelst. Jag har varit hooked på mangling ända sen jag flyttade till min första egna lägenhet för hundra år sen. Ni vet hur det kan vara, jag växte upp i villa och hade dittills tvättat i en kall källare med en liten tvättmaskin och haft ett litet torkskåp. Så jag gick lite bananas när jag flyttade hemifrån och upptäckte maskinparken i den gemensamma tvättstugan. Bland annat försökte jag mangla skjortor. Men det var, som man säger/skriver, fail. *fail*

6 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Man kan mangla massa saker som inte har med kläder att göra. Kul! *rekommenderar*

Padmé Amidala sa...

Man kan mangla ett puckat ex.

Om man har en mangel. Och ett ex (som är puckad).


*tipsar*

Polkadot:: sa...

Stenmangel är roligast.
De krossar allt som inte är tyg.
Som knappar, tänkte jag då.
(ett exempel)

apan sa...

Piakvinnan: Lakan, dukar etc?

Padmé Amidala: *har ej*

thewoodfairy: Men åh. Stenmangel drömmer jag om.

Anonym sa...

vanliga manglar krossar också knappar! minns min klänning med 20 st. *knak knak*

apan sa...

Anonym: *fail*