torsdag, december 3

Kul grej som hände i tvättstugan för ett tag sen

Jag ”jobbade hemifrån” och hade alltså möjligheten att boka tvättid på en vardagsförmiddag. När jag kom ner för att ta ur maskinerna och hänga, tumla, mangla och hela den biten så stod det två tanter där och manglade. Och jag ba: Jahaja, här står ni och manglar. Och de ba: Ja, vi brukar mangla tillsammans. Det är ju ingen som manglar nuförtiden, så vi brukar använda båda tvättstugorna. Och jag ba: Ja, det verkar trevligt. Men nu ska jag mangla. Ni kan använda den här mangeln när jag är klar. Och de ba: Jaså, har din fru visat hur man gör då? *sura* Och jag ba: Det ska nog gå bra det här.

Och sen stod de kvar och tittade så att jag gjorde rätt och ba: Ja, det där verkar du ju kunna.

Jo, och här kommer det roliga. När jag var klar tittade jag in i tvättstugan bredvid, där de manglade och ba: Ja, nu är jag färdig. Så det är bara att mangla i andra tvättstugan också. Och de ba: I vanliga fall är vi färdiga vid den här tiden. *sura*

Och man ba: Okaaaj.

11 kommentarer:

Anonym sa...

* BLOGGA LUNCHA MANGLA *

/M

Who sa...

Mangla?
Ärligt?

Undrar Who

apan sa...

M: Drömmen vore ju att få mangla lite varje dag.

Who: You can't beat the feeling!

Anonym sa...

älska inlägget!!

Ebichu sa...

Men...borde inte tanterna ha blivit imponerade?
Hade de blivit det om din fru (etc) varit manglaren?

Herregud, JAG är imponerad - och vill genast sova på nymanglade lakan. Mmmm.

Anonym sa...

Du kan få mangla mina lakan närsomhelst!

/M

apan sa...

Anonym: Tack för de vänliga orden.

Ebichu: På fråga ett svarar jag "jo, man tycker ju det" och på fråga två svarar jag "vet ej".

M: Är du en stalker/förföljare?

Anonym sa...

Apan: Nej
/M

Anonym sa...

JAG är en stalker. din stalker. be safe

apan sa...

M: Skönt. *skönt*

Anonym: *rädd*

apan sa...

Anonym: Eller alltså, om du "går igång" på att jag blir rädd så blir jag inte det.