torsdag, november 12

Inre liv



Nu kanske jag slår in öppna dörrar och är sist på bollen. Men vad är det för fel på folk som berättar drömmar? Alltså, folk som berättar om sina drömmar? *frågetecken*

De ba: Det var som hemma hos mormor och morfar men ändå inte på något sätt och så kom en hund fram till mig...

Och man ba: Jaha? *tänker på annat*

Gå till en terapeutiker eller annat proffs. Det kanske kostar en slant, men när ni väl har betalat så sitter de lydigt och lyssnar på era meningslösheter.

16 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jamenellerhur?!

blaskagg sa...

Men precis!

hon i receptionen sa...

30+: Ja?!

blaskagg: Exakt!

JCMAS sa...

Eller om man inte minns vad man själv drömt.. då kan man ju typ sno?

hon i receptionen sa...

JCMAS: Eh? *frågetecken*

It's all gonna be fine sa...

Grejen är den att det är inte svårt heller. Allt i din dröm handlar om dig. Alla du möter i drömmen är du själv. Drömmar är helt och hållet projektion, men ibland bäddas det ju in i konstiga och lustiga historier om man säger.

Ps. Men tycker ni inte ens det är kul när folk drömmer helt bananas och berättar det? Det tycker jag är lite kul,

eva dahlgnr sa...

It' gonna be fine 2009: Nej!

hon i receptionen sa...

It's gonna be fine 2009: Nej.

eva dahlgnr: Men precis!

Hustrun sa...

Jag tycker bara det är okej om man har drömt om andra bloggare. Typ som när jag drömde att jag kollade på samma lägenhet som Debbie & Rugby och bloggade om det sen. Det tyckte jag var okej.

hon i receptionen sa...

Jo, det är ett undantag.

It's all gonna be fine sa...

Meh. Om någon drömmer att den dansar naken med David Hasellhoff på sin chefs skrivbord t ex (obs det är inte tjejen i filmen som skrivit kommentaren), är inte det ens LITE kul?

hon i receptionen sa...

It's gonna be fine 2009: Jag har kollat med Magdalena Ribbing och enligt henne får man redovisa sin dröm med en mening, max tolv ord. Och endast om det är en spektakulär eller mycket rolig dröm.

It's all gonna be fine sa...

Ok, det är taget. Det klarar jag.

hon i receptionen sa...

It's gonna be fine 2009: Visst är det skönt med rätt och fel?

Anonym sa...

Haha! Jag är en sån där drömberättare. Men inte IRL, mest i bloggen i skrift... Och bara om jag drömt något helknasigt och läskigt som jag behöver få ventilera ut för att kunna släppa det så att inte känslan hänger efter mig hela dagen. Men så är ju min blogg just en ventil... mest för mig själv liksom.

Hade jag haft råd så hade jag gärna haft en drömtolkare vid min sida. Men nu för tiden så drömmer jag i alla fall inte lika ofta och lika hemskt. Händer det så blir det dock en skriftlig saga utav det hela... Kul att se tillbaka på kan jag tycka!

:)

Bra blogg förresten, jag återkommer :)

hon i receptionen sa...

puffan: Det är bra, håll drömberättandet på ett skriftligt plan. Då kan man välja att inte läsa.