torsdag, oktober 1

Lena på stan

Dagens reflektion/spaning gäller ”den stora massan”. Alltså medborgarna. Mannen/kvinnan på gatan. Kreti och pleti. The riff-raff. Etc etc.

Anyhoo, här är reflektionen/spaningen: Folk som ser ut som lodare behöver inte vara det (lodare). Skenet kan bedra. De kan vara designers, konstnärer eller bara vanliga knegare.

Dagens fråga gäller också ”den stora massan". Hur svårt kan det vara att kamma sig och ha rena kläder, och att få till en någorlunda ok kroppshållning?

Även dagens uppmaning riktas till ”den stora massan”. Se till att sköta er personliga hygien om ni ska ut på stan! Tack.

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde en tunnelbanekarta.

5 kommentarer:

blaskagg sa...

Jävlar vad långt det är till Norsborg.

Anonym sa...

jag älskar att vara okammad och min dåliga kroppshållning är det bästa jag har. varför ska jag ge upp något jag älskar? *undrar*

Lena på ekonomin sa...

blaskagg: För att inte tala om Hässelby Strand.

Anonym: Ryck upp dig! Fixa till frisyren och räta på ryggen.

Anonym sa...

Lena Hitlersdotter, äre du eller? Länge leve mångfalden och det okammade håret (och det kammade också då förstås). *IKEA*

Lena på ekonomin sa...

Anonym: Meh!