tisdag, april 14

Willow

Så var då påsken över till sist. Och vilken resa det har varit! Härliga upplevelser, äventyr med gamla och nyfunna vänner. och en massa ägg. Närå, ba skoja. Men jag träffade en dvärg i helgen. Han hade kostym med väst och klockkedja. Alltså, på riktigt. Jag pratade med en livs levande dvärg. Eller han pratade, och jag fick mest koncentrera mig på att inte säga ”dvärg”, ”liten” eller ”putte”. Eller motsvarande.

Och ni ba: Fan vad du var fördomsfri då! Och jag ba: Nej, jag ”träffade” honom inte som ni tror/antyder. Vi stötte ihop på lokal. Och han ville snacka lite. Fattar ni? Snacka lite. Bara prata.

Anyhoo. Sen när vi sen hejdåhejdå klappade jag honom på huvudet. Och det var liksom inte så att jag försökte vara fyndig eller att det var något vi hade skojat om. Jag bara klappade, som om han var ett barn. Eller djur. *skämskudde*

Jag ba: Hejdårå! *klapp-klapp*

16 kommentarer:

Anonym sa...

åh klappen nejnejneeeeeeeej!

hon i receptionen sa...

Anonym: Åh skammen. Det var inte så att jag rufsade honom i håret, sådär gulligt. Det var "klapp på huvudet".

Medelklassman sa...

Hette inte han "hjälten" Madmartigan?

hon i receptionen sa...

30+: *googlar*

Medelklassman sa...

Jo, jag hade rätt. Spelades av Val Kilmer.

hon i receptionen sa...

30+: Jo. Alltså, jag hade helt glömt att Val Kilmer var med i filmen. Jag minns bara "the little people".

blaskagg sa...

Snygg rolig ofrivillig hjälte. Sawyer i Lost måste vara baserad på honom.

hon i receptionen sa...

blaskagg: Han brukar vara het, men jag minns verkligen inte hans medverkan i filmen.

Medelklassman sa...

Dats becauz he looked like crap.

blaskagg sa...

Han satt ju där med torkade läppar i upphängda buren och bad om vatten och kallade willow för putte. Jag har aldrig blivit så törstig som då jag såg den scenen.

blaskagg sa...

"Peck". Så tror jag att han sa till Willow. Give me water, peck. Sa han så?

Ulla sa...

blaskagg: han sa så

blaskagg sa...

Ulla: Peck. Besläktat med pick.

hon i receptionen sa...

30+: Nä vadå, han han var väl gullig?

blaskagg: Jag blir alltmer osäker på om jag sett filmen eller inte.

Ulla: Bra att du reder ut lite. *bra*

emster sa...

Klapp-klapp. Hehe.

Val Kilmer. Mums.

hon i receptionen sa...

emster: *mumsar*