måndag, mars 16

Av vikt

Det är dags för ett allvarsord, eller två. Om man gör en liten återblick, så står det klart och tydligt att vi i ett historiskt perspektiv började använda oss av ”asterisk”. Vi kände att det var ett spännande och användbart språkligt grepp.

Av olika anledningar upphörde vi för en vecka sedan att använda oss av ”asterisk”. Vi gjorde det utan att tänka efter före. Vi gjorde det helt utan illvilja. Och viktigast av allt: vi gjorde fel.

Man kan ju inte bara ta bort ett tecken ur ”språkpaletten”. Det är ju som att utrota en djurart. Eller ännu värre: folkgrupp.
Vi gjorde ett misstag/fel. Och det tar vi på oss. *rättar till*

16 kommentarer:

Miss Understod sa...

Låter som en bra idé. Varför ändra ett vinnande koncept bara för att det inte passar en del. Man kan omöjligt göra alla nöjda (jag har försökt).

Anonym sa...

SEB - Jag visste det!!!

*avslöjar*

Hustrun sa...

*jublar etc*

Anonym sa...

*wohoo*

It's all gonna be fine sa...

Meh! Här har man gått igenom abstinensbesvär för ingenting. Pf. *förnärmad*

.perpotator sa...

Asterisk är den enda risk jag tar.
Asterisk FTW.

blaskagg sa...

Jag tror att Billy "vaktis" Idol hackat Petters lösenord.

Anonym sa...

Yesssssss!

Petter sa...

Miss Understood: Vi tänkte inte efter före. Tyvärr.

Milky: Va? *frågar*

Hustrun: High five? *high five*

Linnéa: Jajemen.

It's gonna be fine 2009: Sorry. *sorry*

.perpotator: *riskerar*

blaskagg: Hehe. *hehe*

mia: Jajemen.

Anonym sa...

göttigt!! här har jag gått och känt mig som en fjortis varje gång jag *at efter att ni portförbjöd det. helt plötsligt kändes det fult. *trenchcoat på, hatt på huvet, dragen långt över näsan, vandrar längst kanalen*

Natalie sa...

JA!!!!!!!!!!!! *firar med folköl*

Anonym sa...

Nu när Apan gjort en pudel så vore väl det kanske på sin plats att man fick en klipp/vik/klistra pudel att pyssla med.

*rekomenderar*

Sen anser jag den hära saken utagerad.

Petter sa...

Sockret: Sorry. Det var vi som gjorde fel. *sorry*

Natalie: Kul med lite positiv respons! *går och lägger mig*

Anonym1: Det är noterat.

Anonym sa...

jo... Pudel samma dag som Annika Falkengren på SEB. Kontoret gör pudel genom Petter... Falkengren, falk... Kontoret besatta av fåglar... SEB-Kontoret, överchefen-Petter... Petter-Pirre-Peter... Peter Wallenberg, Konklusion: Petter är Peter Wallenberg.

*Avslöjad*
*konspirerar vidare*

Emma Esteban sa...

PÅ TIDEN!

Petter sa...

Milky: Ok. Bra jobbat. Jag är avslöjad och skickar dödspatrull vid tillfälle.

Emma: JA!