tisdag, oktober 14

Tips och tricks

Det är ju ett jäkla om och kring med “sin egen tid” på jobbet. Man måste ju se till sina personliga intressen, om man säger. Och det går ju inte att blindskita mer än en gång, eller max två, per dag. Så jag brukar helt sonika smita in i det bakre förrådet och ta en lur. För att ingen ska fatta misstankar har jag alltid med mig en kopp rykande hett kaffe. Inte för att dricka. Jag somnar ifrån det ganska omedelbart. Dårå.

När jag vaknar är kaffet givetvis kallt, och här kommer det fina i kråksången. Jag har en doppvärmare gömd bakom några grejer där i förrådet och innan jag tittar ut igen värmer jag kaffet så att det nästan kokar. Och alla ba: han kan ju inte ha varit där tillräckligt länge för att knoppa, kaffet är ju rykande hett. Och jag ba: hehe. *hehe*

2 kommentarer: