tisdag, oktober 14

Kvällsläsning

Jag jobbar alldeles för mycket. Inget snack. Men nu börjar det gå för långt. Jag skulle börja på en ny bok igår. Ni vet, läsa sig till sömns. Varva ner och allt det där.

Boken låg kvar i sängen när jag vaknade, jag hade faktiskt kvar den i handen med fingret mellan två sidor som något slags bokmärke. Jag verkar tydligen ha avverkat det första kapitlet, men det finns inte kvar några som helst minnesfragment av vad det skulle ha handlat om. Ändå var det liksom mest en liten inledning på fyra sidor. Nu har jag kollat igenom de där sidorna utan att kunna känna igen ett namn eller händelseförlopp. Jag minns att jag slog upp boken och att jag egentligen var lite för trött för att läsa, men ändå bullade jag upp kuddarna.

Ikväll får jag läsa samma kapitel om igen. Förhoppningsvis kommer jag att minnas några av orden. Kanske till och med lite handling. *hoppas*

Inga kommentarer: