torsdag, april 3

Tvättråd

Jag har fått en hel del frågor angående jeanstvätt. Men det var ingen idé att försöka tvätta dem. Lönlöst etc. Istället brände jag jeansen och allt de innehöll. Svart rök vällde mot himlen och innan jag visste ordet av stod jag omgiven av ungdomar/aktivister som skrek att det var dags att ”återta gatorna från konsumtionen”. Eventuellt kan de ha skrikit komsumtionen. Deras artikulation lämnade en hel del att önska. Kanske talfel, kanske piercing. Först blev jag rädd att det var någon slags folkdomstol och att jag stod oskyldigt anklagad för att ha stulit en gatstump, men insåg snart att de såg mig som en bundsförvant. Jag stod ju och eldade vad de trodde vara bildäck.

Det var ett sjuhelvetes röj. Tänk: fight the power, folköl, gycklare, megafoner och något slags allmänt stomp.

Så fort jeansen brunnit ut och röken skingrats för vinden, försvann ungdomarna/aktivisterna och jag stod ensam kvar med en sprayburk i ena handen och en bunt flygblad i den andra. På marken omkring mig låg ljusa dreadlocks.

Inga kommentarer: