måndag, oktober 15

Krogliv och kärlek

Optimus Prime är ute på galej och jag ligger hemma i soffan med en roman och en ”kasse öl”. Och livet känns skönt.

Men så vill Optimus Prime att jag möter upp henne på stan. Det brukar betyda att hon inte vill åka hem själv. Och att det är dags att åka hem ungefär samtidigt som jag kommer dit. Men nu är klockan inte mer än halv nio, så det känns lite tidigt för sånt. Så varför inte?

Hon ba: Ta på dig nåt fint.

Och det kan man väl göra…

Så kommer man dit. Och hon ba: Sträck på dig! Visa hur lycklig du är med mig. Stråla av livsglädje och kärlek. 

Anledningen? Ett av hennes gamla ex var på samma ställe.

Och man ba: *4real?*

4 kommentarer:

mA sa...

Optimus gjorde rätt. Man ska göra ett statement of the union när man är på samma ställe som exet.

Petter sa...

mA: Jag showade en del, enligt önskemål.

Bubbel sa...

Ha ha ha - tycker Optimus Prime växer för varje inlägg du gör om henne! :) Skulle säkerligen tänkt precis vad hon sa men är tveksam till om jag skulle säga det till maken...
Vilken snäll partner du är som showade på begäran! :)

Petter sa...

Bubbel: Sånt kan man bju på.