fredag, september 21

Tingen äger oss

Jamen ni vet nya dattan? Den lilla fina som Optimus Prime kom hem med. Den gick också sönder. Eller, den funkade inte. Alltså, den var helt ny och rätt fin/bra.

Men den funkade inte! Typ det första som hände var felmeddelande. Följt av ”blåskärm”. Och man ba: Jaja. Den är ju ny. Jag försöker igen.

Men den bara vägrade.

Så vi gick tillbaka till affären. Och Optimus Prime ryckte tag i närmsta betjänt och ba: Jag köpte den här dattan häromdan. Den funkar inte. Varför har ni sålt en defekt produkt?

Betjänten försökte att köra lilla-gumman-taktiken och ba: Har du datorvana? Eller är det här din första ”burk”? Det var fel taktik. Optimus Prime ba: Här är en defekt produkt. Här är kvittot. Behöver du mer än så?

Betjänten ba: *rädd*

Och Optimus Prime ba: Kan du lösa det här? Eller är det lika bra att jag pratar med butikschefen direkt?
Så nu har jag en ny datta igen. Som funkar.

Snipp-snapp-snut, så var sagan slut.

8 kommentarer:

4everfine sa...

Finns Optimus Prime tillgänglig för uthyrning när man själv skulle behöva vara "besvärlig kund" men inte riktigt vågar?

Petter sa...

4everfine: Hon är som en naturkraft. Otämjbar och så.

E-S sa...

Vilken kvinna du har! Fråga om hon inte kan dela med sig lite av den där oräddheten hon verkar besitta, jag hade behövt en större dos, gärna nu.

Petter sa...

E-S: Hon er go.

Anonym sa...

Det var en HP, va?

Petter sa...

Anonym: Ingen nämnd, ingen glömd.

mAria sa...

Japp!!! Den satt fint!

Petter sa...

mAria: Någe,va!