fredag, december 17

Man busar

Jag hade några semesterdagar att ta ut, och jag var tvungen att ta ut dem innan årets slut annars skulle de frysa inne. Eller förvandlas till lön. Fråga mig inte hur sånt där fungerar, jag har inte en susning.

I tio fall av tio väljer jag ledigt framför både ”frysa inne” eller ”förvandlas till lön”. Så det blev två långhelger. Torsdag, fredag, lördag söndag och måndag.

Menhursomhelst. Jag retades lite med Optimus Prime och ba: Ojojoj. Vad ska jag göra med all min lediga tid? Och hon ba: Du ska städa, tvätta och laga mat. Och diska. Och jag ba: Nä, så blir det nog inte. Jag sitter nog i mysbyxor och funderar i soffan. Och hon ba: Då kan du betrakta det här förhållandet som avslutat. 

Alltså, vi vet bägge två att det är en lek. Ni vet, på skoj

När hon kom hem från jobbet hade jag inte bara städat, tvättat och lagat finmat. Jag hade även hunnit med att måla om i hallen. Och hon ba: Vad fint du har gjort. Och jag ba: Lämna mig inte! Och hon ba: Men jag skojade ju bara. Lilla gubben, jag trodde du förstod. Och jag ba: *fniss-fniss* 

Jaja. Livet, kärleken etc.

Men idag ska jag sitta i mysbyxor och fundera i soffan. Hela dan. För det är jag värd.

Inga kommentarer: