fredag, juli 23

À propos värme


Idag känns det lite svalare och det borde vara bra för nationens intellektuella tänkare, samt filosofer. Så gott som alla jag har pratat med i sommar har nämligen sagt samma sak:
det går inte att tänka i den här hettan
Alltså, jag vet inte. Kan det verkligen stämma? Är det inte bara så att alla har semester och slappnar av lite. Beror det verkligen på just hettan och temperaturen? Eller man kanske ska skriva ”hettan”. För det har ju varit varmt och skönt, men hett vet jag inte om jag kan skriva under på.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

Nu kom jag att tänka på en gammal göteborgsvits.

"Å så var det den stora damen som klev på spårvagnen mitt sommaren, som sa: Åååh, vad jobbigt de e att vara så fet i hettan. Oj, sa ja rätt nu änna?"

Skicka den till vaktis.

Vaktis sa...

30+: Classique! Hehe. *hehe*

Anonym sa...

Jag säger ba Sokrattes, Platon och Aristoteles. Och jävlars va hett de kan va i Aten...

Praktikanten sa...

Anonym: Jo, och dessutom blev de gamla. Grekerna, alltså.

Obs! *ordlek*