tisdag, maj 25

Rajraj etc


Det var lite arbetsrelaterat hallabaloo igår. Och jag hade verkligen tänkt mig att det skulle bli en lugn och städad tillställning. Ni vet, ett glas. Kanske två. Men sen när chefens plockade fram företagskortet och ba: Nu kör vi all-in. Den som inte är med är emot. Ja, då sålde jag min integritet för en champagnefylla.

Chefen var i toppform. Jag har aldrig sett någon beställa lika frenetiskt. Han var som i trans. Eller extas. Och baren var som en dammlucka vid vårflod (liknelse).

Alltså, det blev slipsen runt huvudet och hela den biten. Inte så att jag hade slips. Jag tänker mig det som en tydlig metafor för nivån.

Idag har jag fått fyra sms, med tio minuters mellanrum. Optimus Prime vill liksom påminna mig om hur kul/full jag var när jag kom hem.
sms 1 Du ramlade i hallen när du skulle ta av dig skorna.
sms 2 Sen ramlade du i sovrummet när du skulle ta av dig byxorna.
sms 3 Men du fick inte av dig dem, så du somnade med byxorna vid fotknölarna.
sms 4 Sen glömde du bort det och ramlade när du gick upp för att kissa.
Blåmärkena är hennes sanningsvittnen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! hon är så rolig!

och ps. en liten skandal här, firmakortet för fylla? aj ajaj. men det är okej. ni har ju inte utgivit er för att vara några moraliska förebilder heller

Petter sa...

Anonym: Hon är ett unikum i branschen. Chefen också.