måndag, maj 17

À propos helgen

Jag blev bjuden på konsert i helgen. Det var en snubbe som ringde och sa att han hade fixat två biljetter. Jag hade träffat honom förra helgen och det är väl egentligen inte så mycket att orda om. Han verkade hyfsat nördig, på ett lite gulligt sätt.

Det som inte kändes helt okej var ju att han på något sätt hade fått tag på mitt nummer. Vi har visserligen gemensamma bekanta, men ändå... Jag lämnar som bekant inte ut det till kreti och pleti. Att jag sen tar emot nummer är en helt annan sak. Och med nummer menar jag givetvis telefonnummer. Okej?

Anyhoo. Den här konserten, eller snarare ”konserten”, var lite far out för min smak. Det var en liten kille med två laptoppar och en låda med rattar på. Med hjälp av detta skapade han ”musik”. Alltså, det var verkligen inte musik. Det var bara oljud. *4 real*

Jag trodde att det var någon form av konstnärligt intro innan det riktiga började, så jag stod lydigt och väntade på någon form av låt eller melodi. Eller vadsomhelst. Men oljudet bara fortsatte. Så jag sa till min date/dejt att det var dags för något litet i baren. Jag trodde att han skulle följa med mig. Det gjorde han inte. Han valde oväsen framför mig. Jag drack ett halvt glas vitt och gick hem.

Fail? Jajemen!

14 kommentarer:

Anonym sa...

FAIL

hon i receptionen sa...

Anonym: JAJEMEN

eva dahlgnr sa...

Ändå helt rätt att ta flickan direkt till Merzbow istället för att låtsas gilla "indie" de första två åren.

Parksoffan sa...

En låda med rattar, En sån låda har jag längst in i garderoben.

Där för den inget oväsen.

hon i receptionen sa...

eva dahlgnr: Men det var inte ens melodi. Eller takt. *fattar noll*

Parksoffan: Är det en "vits".

Kerrov sa...

Gumman:

Tycker du att det brukar gå bra när du dejtar musiknördar som vill lära dig musik? Är inte det ett genomgående "failtema" på din del av bloggen?

hon i receptionen sa...

Kerrov: Jag tycker nog att hela grejen med dejt/date är ett genomgående "failtema" på min del av bloggen. Man är ute i svängen och letar i livets chokladask etc etc.

eva dahlgnr sa...

hon i receptionen: Ni var inte gjorda för varandra helt enkelt.

Kerrov sa...

Gumman:

Sant. Hade jag inte bott 60-70 mil från Hufvudstaden hade jag möjligen kunnat tänka mig att överväga att ta fröken på en dejt fri från neuroser. Men:

Seek, and Ye shall find.

hon i receptionen sa...

eva dahlgnr: Nej.

Kerrov: Om man utlovar "en dejt fri från neuroser" så blir det förmodligen inte "en dejt fri från neuroser". *erfaren tjej*

Kerrov sa...

Gumman:

Har jag lovat något håller jag det. *erfaren snubbe*

hon i receptionen sa...

Kerrov: Jag känner förtroende för "en person" som är noga med att betona sin egen normalitet. *inte*

Kerrov sa...

Miss Antrop:

Jag sa aldrig att jag är normal. Bara att jag är "en person" som genomför neuros-fria dejter.

hon i receptionen sa...

Kerrov: Vi släpper det här nu.