tisdag, mars 16

Strumpor och skor


Sett på stan i helgen: En tjej i decimeterhöga klackar halkade runt bland isbarken på huvudstadens trottoarer. Och ni ba: Jaha? Jo, men alltså. Det var slingbacks. Hon hade visserligen jeans och täckjacka, men inga nylonstrumpor eller dylikt.

Man förstår ju viljan att göra sig fin. Men man får ju såna här vahettere moderskänslor.

Jo, jag hade en slags poäng/slutkläm. Det var något med ”blåsippan ute i backarna står, niger och säger att nu är det vår”. Men nu när jag ser det skrivet så känns det inte helt fräscht.
Hjärtliga hälsningar från tant Lena

2 kommentarer:

Carina-Fina sa...

Var inte orolig tant Lena. Här har du en livslevande kvinna som nu går i lågskor med broddar och kan tänka sig att ha yllebyxor vid minus 15. Men som en gång var den läckraste av läckra när jag trippade i stilettos på Visbys kullerstensgator en hel semester.
De kommer att bli fint folk som du och jag av den där tjejen också!
http://soldatmamma.blogspot.com
"Alla fåglar kommit ren", tänkte jag kontra med...., men de har ju inte komit ännu.

Lena på ekonomin sa...

Carina-Fina: Det är väl klart att man har högklackat på sommarsemestern?! *herregud*