tisdag, mars 23

Men klä på er ordentligt!

Det här med killar som har utanpåskjorta, ni vet? Det kan ju vara gulligt och så. Snyggt och så. Men snälla rara, ni kan inte ha det under kavaj. Och inte till slips. Det ser bara muppigt ut. Och by the way, inte muppigt på ett skönt sätt. Bara som att mamma inte har haft tid att klä på er ordentligt.

Kavaj och/eller slips? Stoppa in skjortan! Tack.

Allra värst är det på ”tjockisar”. De ba: Om jag har skjortan såhär utanpå, fast ändå under kavajen, så syns inte buken. Men jag ba: Stoppa in skjortan! Du ser ut som en ”tjockis”.

Alltså ”tjockis” på det dåliga sättet. Som en ”skämstjockis”.

Uppdatering:
Asså, jag kanske skrev lite slarvigt/otydligt och det var dåligt av mig. Det var inte meningen att förolämpa eventuella ”tjockisar”. Jag har inget emot ”tjockisar”, bara de ”tjockisar” som klär sig i utanpåskjorta under kavajen. För det är fult. Okodoki. 

*no beef*

10 kommentarer:

in cell sa...

*skickar vidare inlägget till skämstjockis-kollega*

BMI sa...

vikthets = fascism

hon i receptionen sa...

in cell: Gört.

BMI: Tagga ner va!

in cell sa...

det är ju skillnad på en 'tjockis' och en överviktig person, precis som det är skillnad på en 'blondin' och en med blont hår.

Kerrov sa...

Jag är med dig här, gumman. Stå på dig.

hon i receptionen sa...

in cell: Men precis!

Kerrov: Gumman? Du kan vara gumman!

Anonym sa...

Alltså with you all the way, PLUS att det är osmickrande för magen! Magtjocka män, åhhhhh ("dåndimpen")

Jävla hett.

Rama in konstverket, magtjock är det nya.

hon i receptionen sa...

Anonym: Det finns inga dåliga magar, bara dåliga kläder. *ordspråk*

Kerrov sa...

Gumman:

OK, jag är också gärna gumman. Maktspråk är inget jag använder mig av.

hon i receptionen sa...

Kerrov: Okidoki. *no beef*