tisdag, mars 2

Hobbyrörmokare


Det har varit på G ett tag nu. Och ni ba: Vadå?! Berätta! Jo, att rensa golvbrunnen i badrummet från bös och sånt. Så Optimus Prime överraskar mig och ba: Jag har fixat avloppet. Det har ju runnit undan så dåligt på sistone. Nu är det som nytt! Och jag ba: *gapar*

Alltså, man brukar ju säga att undrens tid är inte förbi. Men undrens tid är förbi. Det rann undan precis lika dåligt som tidigare. Och Optimus Prime ba: Jag fixade det där sist. Nu är det din tur.

Och man förstår att det bara var ett trick och en list från hennes sida. Men alltså, det är klart att man rensar.

10 kommentarer:

in cell sa...

bra trick!
*stjäl*

Anonym sa...

Och bilden föreställer...? /ME

Petter sa...

in cell: Hon är "one of a kind".

ME: Det är en pratbubbla med två fåglar i. Och så är det en naken karl.

in cell sa...

jag är mest intresserad av hur hon kommer undan med allting.. hon måste vara något alldeles extra mellan allt gnäll. själv skulle jag aldrig komma undan ens med hälften av grejerna. Antingen har du ett överjordiskt tålamod eller så har hon nåt specialtrick som gör att du tycker att allt är rimligt.

Petter sa...

in cell: Man ger och får etc etc.

Niclas Fasth sa...

Hur går man tillväga för att rensa bra?
Om man har badat, här hemma, och sen vill sluta bada, så måste man vara jätteförsiktig, för annars kan man bada på golvet också, och det ska man ju inte.
Så därför, istället för att vända mig vart som helst annars än hit, vänder jag mig hit: hur ska jag bäst se till att vattnet rinner undan efter jag badat?

Tomtenitrollskogen sa...

Nicl: istället för att rensa på riktigt som ju är ganska läskigt kan man stoppa proppsnöret mellan proppen och hålet och sedan sätta i proppen lagom hårt så att vattnet rinner ut i den takt som avloppet i befinligt skick klarar att svälja. Det tar längre och längre tid för varje bad men det funkar och man slipper rensa:)

Petter sa...

Nicl: Leta reda på golvbrunnen och lyft på locket/silen. Sen är det bara att rota runt lite och ta bort "det värsta". Det brukar räcka.

Petter sa...

Nicl: Använd diskhandske. *tipsar*

Niclas Fasth sa...

Tomtenitrollskogen: så har jag gjort nån månad nu ... det räcker snart inte längre.

Petter: Diskhandske! Jag ska gört, tack. Undrar hur jag missat att tänka på det ...