onsdag, november 4

Möte i underjorden

Man åker tunnelbana och då är det som det är ibland. Två kidz i trettonårsåldern kör sitt race för att dominera vagnen och kallar varandra för omväxlande hora och bög. Och slår varandra med ihoprullade tidningar. Jag ba: *ignorerar*

Men när de lyckas slå mig med sina tidningar får det vara nog. Jag säger åt dem på skarpen. Och till min förvåning/glädje lyder de och lommar iväg i vagnen. Men sen vänder sig en av dem och ba: Men förlåt så mycket då, horgubbe! Så jag går efter dem och ba: Vårda ditt språk, unge man! Och han ba: Men jag sa ju förlåt. Och jag ba: *kokar*

Och här kommer det bästa/värsta: nu kommer en man fram till mig och frågar vad jag har för problem. Och jag ba: Jag tillrättavisar två barn som inte kan uppföra sig. Och han ba: Det här är mina grabbar och dem uppfostrar jag. Inte du! Och jag ba: Du borde väl vara tacksam för all hjälp du kan få. Eftersom det verkar ha gått lite sådär hittills.

Och där kom min station, som en deus ex machina.

12 kommentarer:

Medelklassman sa...

Right on!

Vad är det för samhälle vi har där mongon inte kan ta att andra säger åt deras barn, när de själva uppenbart misslyckats? Har föräldrar monopol på att säga till kanske? Nej, det tycker inte jag.

Det var på det viset bättre förr.


*gubbe*

emster sa...

BRA DÄR!
Jag hatar när de springer runt. Så jävla stissiga ungdomarna är nu förtiden!

apan sa...

30+: *instämmer*

emster: Ja, alltså verkligen Och ouppfostrade!

L sa...

bra sagt! bra sagt! (sa du det verkligen?) *avundsjuk*

apan sa...

L: Ibland får man till det.

Hälsporren sa...

Jaså, var det DU det?!

Näe, skojar bara. Bra sagt.

helena sa...

Heja heja! Reclaim den "arga portvakten" bara!

apan sa...

Hälsporren: Skojare där!

helena: Tillsammans kan vi göra den här världen till en bättre plats.

*heal the world*
*make it a better place*
*for you and for me and the entire human race*

Josefine sa...

BRA FÖR FAAAAN HORGUBBE!

apan sa...

Josefine: Du skojar lite. Jag förstår.

Piakvinnan sa...

Åh, fan va bra gjort. Blir nästan lite kär.

*impad*

apan sa...

Piakvinnan: Jag gjorde bara min medborgerliga plikt. Närå. Men för det mesta är ju kidzen bara lite jobbiga. Det är när man träffar fullvuxna idioter som man blir riktigt mörkrädd.

*heal the world*
*make it a better place*
*for you and for me and the entire human race*