tisdag, november 17

Mars, Venus etc

Det är lite kyligt i nya lyan, elementen är ljumma och Optimus Prime är inte sen på att klaga. Hon gnäller och åmar sig för mig. Så man blir lite grinig, sådär som man kan bli när man känner sig oskyldigt anklagad. Det är ju inte jag som ansvarar för elementen och uppvärmningen av fastigheten. Och utan att märka det förvandlas jag till mina föräldrar: Men lilla hjärtat, klä på dig. Du har ju bara på dig småbyxor och linne. Och hon ba: Men värm mig då!

Och först då trillar polletten ner.

17 kommentarer:

in cell sa...

hihi...småbyxor..det säger väl ingen född efter -52?

Medelklassman sa...

Småbyxor. Fulaste ordet i år! (Och alla andra år.)

Petter sa...

in cell: Alltså, man är ingen duvunge.

30+: *noterar*

Helle sa...

Jag sa småbyxor när jag var liten (I´ll have in cell know). Dä var senare delen av 70- och början av 80-talet dä!

Storasyster sa...

O yes! småbyxor sa mamma och pappa. Låt oss reclamea detta könsneutrala ord för trosa/kalsong!!

Storasyster sa...

Eller hur vore det med "underbyxor"?

Padmé Amidala sa...

SMÅBYXOR?????

Padmé Amidala sa...

SMÅBYXOR?????

Petter sa...

Helle: Där fick hon!

Storasyster: Om man hade fått en slant för alla gånger man har fnissat åt ordet "herrtrosa" så vore spargrisen full.

Padmé Amidala: JA!!!!!

Padmé Amidala: JA!!!!!

Petter sa...

Storasyster: Jag tänker att även långfilsingar kan vara underbyxor. *tänker*

Helle sa...

Eller hur!?
En tanke som slår mig är dock att man aldrig sa "storbyxor".
Kanske är det det som är långfilsingar?
Eller är det kanske jeans eller termobyxor?

Petter sa...

Helle: Ojojoj, svåra frågor. *vet ej*

in cell sa...

jo...jag sa också det när jag var lite, men det var ju för att det var det ordet mina föräldrar använde. så fort jag skaffade mig ett eget språk och ordförråd så var ju just ordet 'småbyxor' det första som rök.

Petter sa...

in cell: Är det "cat-fight" mellan dig och signaturen Helle nu? Närå. Sånt hör inte hemma på nätet/internet.

inte skyldig sa...

jag tycker ordet småbyxor är gulligt/roligt. kör på ba!

It's gonna be fine 2009 sa...

Jaaaa, här sitter jag och fnissar högt för min ensamhet på ett tomt kontor. Småbyxor!!! hi hi

Petter sa...

inte skyldig: "okidoki"

It's gonna be fine 2009: Det är ett bra ord.