måndag, november 2

Egen härd är guld värd (visdomsord)


Ni kan gratulera oss nu, Optimus Prime och mig. Vi är inte längre sambos på försök. Vi är sambos på riktigt.

Allt är ordnat, flyttlasset har gått och slutet gott och allting gott etc etc. Men det började med att Optimus Prime kom hem en eftermiddag i somras och ba: Jag har sålt tvåan på Söder och lagt högsta budet på en större lägenhet. Så jag ba: Va? *frågetecken* Och hon ba: Det är inflyttning om fyra månader. Och jag ba: Va? *tårögd* Så hon ba: Du får flytta med om du betalar hälften. Annars flyttar jag själv. Jag har tröttnat på att gå i spåren från "din förra tjej". Och ja, hon gör citationstecken med fingrarna när hon säger det.

Så jag ba: Jag betalar hälften!

Och nu bor vi ihop på riktigt.
PS tack allihop som var med och bar/flyttade

2 kommentarer:

Hälsporren sa...

Vilken tur att du gillar OP, för då får jag läsa om henne - för jag börjar gilla'na skarpt me!

Grattis till det äkta samboskapet, förresten!

Petter sa...

Hälsporren: Tack-tack: *bockar*