tisdag, oktober 20

Tantsnusk

Jag pratade med en gammal kvinna. Alltså, riktigt gammal. Åttio plus. Eller pratade och pratade. Jag lyssnade på vad hon hade att säga. Eller lyssnade och lyssnade. Jag försökte komma undan henne utan att behöva vara oartig eller så. Bland mycket annat fick jag veta att min generation inte var mycket att hänga i gran.

Och det här med sexuell frigjordhet är inget nytt, det skulle jag minsann ha klart för mig. Och jag ba: *whatever* Men det blev ”lite för mycket” när hon gick in på detaljer och ba: Och visst kunde det hända att det blev där bak ibland, men det var väl inte hela världen med det.

Och jag ba: *overshare*

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Man vet inte vad man kommer att sakna förrän det är borta.

in cell sa...

sharing is caring...?
caring is scaring...

Evileyena sa...

Gah! Scary!

Padmé Amidala sa...

WONDERFUL!!!! ;P

Praktikanten sa...

30+: Är det visdomsord?

in cell: Jo.

Måndagsbarn: Och man är ju inte riktigt beredd på det heller, har sänkt garden etc etc.

Padmé Amidala: *overshare*