torsdag, oktober 29

Dubbeltrubbel

Från det ena till det andra, skulle man kunna säga. Först var det rajtantajtan med en dam/donna som hette Mona och var rödhårig. Det var inte så mycket att orda om. Man gjorde sin grej och det var ingen som hade något att invända. En rolig halvtimme samt pyssel och knåp. Om man säger. Men sen blev det jäktigt.

Alltså, inte så. Jag har inget emot att mysa och ta det piano efter slutsignalen. Dårå.

Men nu brann det helt plötsligt i knutarna och jag fick smita med rocken sådär lite halvknäppt. Det blev adieu och au revoir på stående fot. Inte så snyggt. Men ni vet. Qué será, será. Det var nämligen en annan donna/dam inplanerad i kalendern. Och håll i hatten nu! Hon hette också Mona, men var blond/cendré.

Menhursomhelst. Det här var i söndags och jag hade glömt att dra tillbaka klockan. Så jag kom i tid ändå.

Och ni ba: Vilken turgubbe! Och jag ba: Jorå. Man har ju haft en och annan tête-à-tête med fru Fortuna i sina dar.

Hehe. *hehe*

6 kommentarer:

shotgun sa...

åh vaktis... ...*mmm*

Vaktis sa...

shotgun: ...sa flickan. Närå. Inte för att vara sån, men man har ju fått en hel del positiva omdömen genom åren. Om man säger.

Lisa sa...

slampa. alldeles för mycket tur där. om man säger.

Vaktis sa...

Lisa: Hehe. *hehe*

Bark sa...

Tur.

Vaktis sa...

Bark: Någe!