torsdag, oktober 22

Bildspråk och så vidare

Hej-hej. Det har kommit en hel del mail/mejl med frågor och glada tillrop kring illustrationerna på bloggen. Och det är ju kul med uppmärksamhet!

Svaren lyder som följer:

  • En del av bilderna har vi hittat på nätet/internet och norpat. Det kan vara fotobilder, reklambilder, diversebilder eller dylikt. Men de flesta teckningar och collage är det signaturerna Apan och Petter som står för, även om inlägget är skrivet av någon annan i gänget.
  • De flesta är gjorda med penna, papper, sax och lim. Andra är gjorda med dattan.
  • Ja. Vi har någon form av ”konstnärlig utbildning".
  • Kör copy/paste om ni vill, eller hör av er så kanske det går att ordna fram en bild med lite högre upplösning. Om vi har kvar den.
  • Ja, ni kan få köpa ett original om ni vill. Formaten varierar, men priserna är alltid rimliga.
Det var nog det hela. Hej då.

Nä, bara en grej till: Vi uppskattar verkligen alla komplimanger! Alltså, verkligen. Fortsätt att smörja våra egon. Tack på förhand.

5 kommentarer:

Padmé Amidala sa...

Märkligt, jag har aldrig undrar vart bilderna kommer ifrån...


Men nu undrar jag hur jag inte kunde undra.

Strange, I am.

apan sa...

Padmé Amidala: Nu gjorde du fel. Du ska smörja våra egon. Gör om, gör rätt!

Padmé Amidala sa...

Apan, kan inte ni smöra lite för mig också?

Jag ska göra en teckning på studs och lägga upp på min blogg.

Anna sa...

Diggar hårt era bilder/teckningar/konstver (ja ni fattar).

Hadde svårt för Vaktis ibörjan men gillar honom massor nu också.

Ni är ett härligt gäng och jag uppskattar att ni skriver era ord och publicerar era bilder massor.

Anna

apan sa...

Anna: *mvg*