tisdag, augusti 4

Klitoris mitt i handen

Nu under grillsäsongen blir vi som har lite finlemmade händer allt som oftast anklagade för att ha fitthud på fingrarna. Ni vet, när grabbarna står runt grillen med varsin burkstark och väntar på glöden och byggjobbartyperna eller kockarna tar upp glödande kol med fingrarna för att se om det är dags att grilla och ba: Ja, nu är det riktigt varmt. Sen får man själv brännblåsor av att hålla i grilltången och ba piper: Ajajaj. Och de andra ba: Jasåru grabben, haru fitthud på fingrarna? Och man ba: Ja. Aj. *aj*

Menhursomhelst. Kommer ni ihåg den roliga historien/vitsen som handlade om en kvinna med en praktisk handväska gjord i skinn från en elefantpenis? Man behövde bara smeka den så blev den portfölj. Om man fortsatte kunde den bli en hel resväska. Klassiker!

8 kommentarer:

ochjagba sa...

aldrig hört? låter praktiskt! och roligt!

Susanne och Pebbels sa...

En sån vill jag ha!!!

Mademoiselle Hanna Maria sa...

jag har en kompis som har jobbat som asfaltsläggare i sommar, och ja, jargongen är ganska rå där.

en dag fick robert, ganska ofrivilligt, delta i denna konversation:

kollega 50+: jag skullle vilja ha ett par handskar i snoppaskinn.
robert: eh, jaha. varför då?
kollegan: ja, så mycket som jag har sletit och draget och den höller jämt.

(tänk grov västgötska).

Hustrun sa...

Min kompis fick höra av träslöjdsläraren att grejen som han sandpapprade på skulle bli "len som ett innerfitteskinn".

Go gôbbe från Götet sa...

. . . å fortsatte man lite till, så tömde den sig själv . . . resväskan alltså.

Kan riktigt se dom framför mig, grabbarna med timmerhuggarskjorta och öl vid grillen. Nog för att dom tar i grillkolen men bra grillat blir det sällan. Nä, då får det nog vara lite mer kock över grillmästar'n. Han/hon SER när grillkolen är perfekt. Torr kotlett har aldrig varit gott . . .

Petter sa...

ochjagba: Det är en klassiker. *informerar*

Dark and Twizted: Tradera?

hanna: *tänker grov västgötska/talfel*

Hustrun: Det ska böjas i tid etc etc.

Go gôbbe från Götet Briljant avslutning/punchline! *applåderar*

ochjagba sa...

men innerfitteskinn? var det verkligen okej att säga? som träslöjdslärare?

Hustrun sa...

ochjagba: Högst tveksamt.