tisdag, juli 28

Mat och lagning

En del tror att man bara träffar damer/donnor på ute på lokal eller ”nätet”. ” Eller på kurs och konferens. Dårå. Men jag brukar säga som så att det är tillfället som gör tjuven (metafor). Ett smultronställe är ju på ica eller motsvarande. Man strosar omkring med lite vilsen uppsyn och tar på olika varor tills man blir sedd av en dam/donna och ba: Ojojoj, hur gör man med den här? Och hon ba: Det är bara att ställa in i ugnen. Och man ba: I ugnen? Och hon ba: I ugnen. Sen brukar saken vara biff. Både middag och efterrätt. Om man säger. Hehe. *hehe*

Obs! Varning! Fungerar inte vid köttdisken på sommaren. Där finns bara karlar/män som vill snacka marinad, klotgrill och glödbädd. Men om det är det racet man vill köra så är det bara ge sig hän och trycka plattan i mattan.

6 kommentarer:

Medelklassman sa...

Bra att det kommer tips åt båda hållen nu när det är Pride och allt.

*antecknar*

Miss Understod sa...

*går till köttdisken*

Anonym sa...

men asså vaktis VEM ÄR DU

Vaktis sa...

30+: Jag brukar säga som så att var sak har sin plats. Men ibland kan det vara kul att "titta utanför lådan" och prova på andra grejer. Och då kan jag rekommendera att vara lite förberedd. Dårå.

Miss Understood: Hehe. *hehe*

Anonym: Kvinnsen brukar säga att jag är allt de nånsin drömt om. Och det är ju smickrande. Men jag brukar bara göra mitt bästa. Och inte för att vara sån, men det brukar räcka. Om man säger.

Go gôbbe från Götet sa...

Öh, Vaktis! Sicken go gôbbe du é! ;D

"Både middag och efterrätt" - Den dô!

Varför funkar det inte vid köttdisken? Dé é ju där den verkliga köttmarknaden finns! Om man säger. Hehe.

*skrattar bubblande*

Vaktis sa...

Go gôbbe från Götet: Köttdisken kan funka. Om man vill försöka köra på sidan av vägen (metafor). Dårå.