måndag, juni 8

Välkommen!

Det är inte så att kungliga huvudstaden smeker sina nyinflyttade medhårs alla gånger. Man älskar Stockholm och flyttar hit och Stockholm ba: Här haru! *örfil*

Jag hyrde mitt första boende möblerat och till överpris. Jag flyttade hemifrån, från pojkrummet och landsorten och hade inte hade inte sett lyan utan bara svarat på annons. Det var givetvis i andra hand och givetvis till överpris eftersom den var möblerad.

Farsan bad en bekant som bodde i krokarna att kolla på den, och efter att han hade konstaterat att den var ”sådär” och alldeles för dyr slog jag till. Just då passade det bra med möblerat. Så jag kom till min lya med två resväskor och upptäckte att möblemanget bestod av en byrå. 4 real. En möbel. Inget mer. Det hela löste sig till slut. Men det var en lite jobbig start på vuxenlivet.

Jag var sjutton år när jag kom hit med två dunkar stockholmsvin.
Och ni ba: Han sjunger ju ”stockholmsvitt”, kulören. Han ska måla om. Och jag ba: Whatever.

4 kommentarer:

fine 2009 sa...

Precis så! "Välkommen!" Skitstad. Sen, när det lagt sig lite: favvostad. Sthlm praktiserar så att säga tough love.

Praktikanten sa...

fine 2009: Staden sållar agnarna från vetet, så att säga. Duger det inte så kan ni dra!

Piakvinnan sa...

*drar*

Praktikanten sa...

Piakvinnan: *stannar*