torsdag, juni 4

Succé

Jag var ute och slarvade en smula igår. Det blev lite mer än vad som var tänkt och nu känns jobbet lite "sådär".

Menhursomhelst. Det var konsert med det nya svenska pophoppet, Jonatan Permert. Han är lika söt som hon Nina i Cardigans, men levererar svängigare pop. Det var såpass bra att jag tog mig mod och pratade lite med artisten. Ni vet, sådär lite på fyllan och villan i baren.

- Finns det någon skiva att köpa?
- Nej.
- Men det är ”på G”?
- Nej.
- Finns det på myspace?
- Nej.
Det här kommer att slå stenhårt! Om det bara når ut till publiken. Kom ihåg var ni läste det först.

Förtydligande: Det var här ni läste det först.

12 kommentarer:

Minsann sa...

*Läste det först*

blaskagg sa...

"Var där samtidigt"

Praktikanten sa...

Minsann: *skrev det först*

blaskagg: Var det du med det blåa skägget?

blaskagg sa...

Det var jag med det blaskiga agget.

Praktikanten sa...

blaskagg: Jag trodde... Närå. Men det kan vara kul att leka med orden.

ochjagba sa...

vältalig artist.
hoppas texterna är lite mer utförliga?

masha sa...

"Det blev lite mer än vad som var tänkt och nu känns jobbet lite "sådär"."

*händer alltid mig*

pop sa...

Spelar inte han i Film on 4?

Praktikanten sa...

good morning terrorism: Vet ej. Det var på engelska.

masha: *händer mig nu*

pop: Förut, inte längre.

Praktikanten sa...

masha: Fast imorgon är det lördag. *helg*

Axel sa...

Underbar artist det där.

Praktikanten sa...

A.H.: Fantastique!