måndag, juni 29

Dagens goda gärning

Tanten ramlade när hon skulle ta steget av rulltrappan och jag hjälpte henne upp och frågade om hon hade ont, om hon var yr, om hon behövde hjälp.

Hon hade inte ont och var inte yr. Däremot var hon lite gullig och ville ha hjälp att gå av rulltrappan. Bara för att öva, det var så länge sen hon hade åkt tunnelbana. Hon brukade ta färdtjänsten, eller få skjuts av sin dotter eller barnbarnen. Men nu ville hon ut på egen hand. Men hon blev så osäker när hon skulle ta det sista steget. Och det duger ju inte.

Så jag fick åka upp för rulltrappan med henne och hjälpa henne av, som övning. Och åka ned med henne. Och hjälpa henne av. Sen fick det räcka. Nu kan jag själv, sa hon.

4 kommentarer:

Hustrun sa...

Yr betyder kåt på norska. Och ibland kan man ju behöva en hjälpande hand, när man blir lite "yr". Jag brukar heller inte "åka" fler än två gånger på raken. Sen får det räcka. *informerar*

Praktikanten sa...

Hustrun: Thank you for sharing. Närå. Men lite gött och köra Harold & Maude. All over the place.

It's all gonna be fine sa...

Nu har jag inget hjärta kvar. Det smälte bort precis.

Praktikanten sa...

It's gonna be fine 2009: Asch. *rodnar*