fredag, maj 8

Retard

Ärligt, jag tror att miffona dras till mig. Som järnbitar till en magnet. Jag satt ensam i en ”fyra” på tunnelbanan och hade väskan/kassen på sätet bredvid mig. Och det var inte så att det var fullt eller så, det fanns flera tomma ”fyror” i vagnen.

Det kom en snubbe som var på väg att sätta sig på min väska/kasse. For real. Han satte sig ned bredvid mig och jag fick slita undan väskan/kassen. Så jag bytte plats. Han satt kvar, skönt nog.

Anyhoo. I gymnasiet var det en kille som envisades med att sätta sig längst bak i klassrummet och klaga på att han inte hörde vad läraren sa. Och läraren ba: Men sätt dig längre fram då. Och killen ba: Nä, det är min demokratiska rättighet att få undervisning var jag än sitter. Och läraren ba: Jag kan bara föreslå att du sätter dig längre fram. Och killen ba: Du kan inte diskriminera mig bara för att jag har nedsatt hörsel. Och läraren ba: Jo.

Men det här var ett tag sen. Man är ju inte purung.

4 kommentarer:

SLEBBO! sa...

Är det en demokratisk rättighet att få undervisning vart man än sitter? Haha, hoppas du slog honom varje dag.

Lena på ekonomin sa...

SLEBBO!: Nej, jag "slog" honom inte. Det var/är inte riktigt min stil.

Anonym sa...

hahaha det där med läraren var ju förjävla kul. " Och läraren ba: Jo." gotta luuv that man/woman/it

Lena på ekonomin sa...

Anonym: Det var bättre förr. Ibland.