fredag, april 17

Mobboffer

Jag är ju lite äldre och har sett ett och annat. Både vackra saker och det fulaste fula. Förr i tiden fanns det inte modebloggar och dylikt, så det hände att folk hade på sig vilken outfit som helst. Och då kunde det verkligen se ut som ”hej kom och hjälp mig” på skolgården.

Menhursomhelst. Det här var ett för bra tag sen och på den tiden hände det att man spelade schack på lunchrasten. Alltså, om det regnade och var väntelista till biljardbordet. Och i den åldern var man ju lite dålig förlorare och allt som oftast gick det ut över ”schackbarnen”. Ni vet de där som gick på schackklubb och hade diabetes. Eller glasögon. Eller bara var allmänt ute. De ba: Schack matt! Och jag ba: Va saru saru? Och de ba: Du gick i fällan! Och sen gick det ju som det gick för dem.

Och nu tänker ni er att det är dags för en liten ursäkt. Att man ser tillbaka på sitt liv, sin barndom, och ångrar sig. Men det kan ju ni fetglömma. För jag står fast vid mina beslut och åtgärder. Hade inte de där små miffona flinat åt mig, så hade de sluppit en hel del. Och så var det med den saken.

3 kommentarer:

emster sa...

Du gjorde miffona en tjänst. Typ.

Miss Baglady sa...

SLUTA MOBBAS.. Det är faktiskt inte snällt.-.. faktiskt

Petter sa...

emster: Nja. Typ.

Miss Baglady: Men det var för så länge sen. På den tiden var det ok att göra sånt. Och han skulle inte ha flinat.