måndag, mars 2

Värsta drömkroppen

Jag köpte jeans i helgen. Och håll i hatten nu. Jag drar samma storlek som när jag var arton. Och ni ba: Du hittar på. Men jag ba: Icke! Dagens sanning! *intygar*

Nej, det är inte någon loose-fit modell.

Och, nej, jag är inte nybantad. Jag har aldrig tackat nej till bib, ostbricka och portvin. Aldrig någonsin.

Och, nej, jag tror inte att jag ser ut som arton. Jag har inte det där rosiga hullet och allt på ”rätt plats”, men jag är rätt het. Om jag får säga det själv. *säger det själv*

12 kommentarer:

Hustrun sa...

LILF!

Lena på ekonomin sa...

Hustrun: lilf?

Hustrun sa...

Lena I'd Like to... etcetera etcteera.

Lena på ekonomin sa...

Hustrun: HILF!

Piakvinnan sa...

Oooops!

Hustrun sa...

Exakt! *rodnar*

Donny H sa...

Hilf! Blir inte det Hjälp! på tyska und so weiter und so weiter.

Hustrun sa...

Donny: Är inte det hilfe?

Lena på ekonomin sa...

High life!

Donny H sa...

Hustrun: så ere ja. Min skoltyska är inte vad den en gång har varit.

Anonym sa...

hahah! High life var det första jag tänkte också! tänk om det var ett verb för; ett status i livet/a state of life:

hilf, hilfe, high life. (presens, imperfekt och det sista). är det på high life du befinner dig nu hustrun?

Hustrun sa...

Sockret: Mitt emellan hilfe och high life skulle jag nog säga.