onsdag, mars 4

Tvättstuga, nya kläder, lön etc

Jag fick ”lite spel” på chefen idag när han anmärkte på dagens outfit. Och, visst, den var kanske inte så fräsch. *katastrof*

Chefen ba: Ja... nu har vi visserligen inte casual Friday här på kontoret. Men om vi hade det så skulle det där kanske vara lite väl casual. Och nu är det heller inte fredag. Sååå... får jag föreslå att du klär dig lite mer... städat i fortsättningen? Och jag ba: Men hur hade du tänkt att jag ska fixa det då? Har du nån bra lösning på lut? För jag får inte ihop det! Jag jobbar över typ varje kväll och hinner inte ens hem för att boka tvättstugan innan den stänger. Och det är ju inte så att jag kan köpa nytt eftersom jag inte ens är anställd på riktigt. Och by the way: I love att gå omkring i gårdagens. NOT!!!

Inte så snappy avslutning. Herregud! Lägga till ett ”NOT”.

Chefen ba: oookaj... det är noterat...

5 kommentarer:

Miss Understod sa...

Hmmm... Praktikanten i sjömanskostym...
utan byxor...

inte skyldig sa...

oh snap!

Praktikanten sa...

Miss Understood, you're trying to seduce me.

Inte skyldig: Någe.

Miss Understod sa...

Hahaha, Vänta nu... Det var inte JAG som skulle springa runt utan byxor. Det var ju du!
När jag förför killar kommer byxavdragningen i ett mycket senare skede.
Skyller allt på Walt Disney (eller var det Carl Barks?) som plockade fram den byXXXlösa Kalle

Praktikanten sa...

Miss Understood: *springer omkring utan byxor*

Närå.