lördag, december 20

Vargen kommer!

Nu har hon fått sin sista chans. Tåget har gått för miss Cocktease. Det har känts som att vi har haft ”en grej”, som att mitt intresse har varit besvarat. Vi har träffats några gånger, fikat och promenerat, men utan att det har blivit något. Tyvärr. Det är inte så att jag inte har försökt.

Först trodde jag att hon spelade fin flicka och ville lära känna mig först. Men hon har flirtat hela tiden och gett mig blicken och jag har tänkt mig att det bara är en tidsfråga tills det händer något. Men varje gång det har hettat till lite har hon dragit sig undan. Det är som Peter och vargen fast hon ropar ligga istället. Eller, hon ropar inte ligga. Men det är vad jag vill höra.

Om jag är nöjd med det där ”som Peter och vargen fast hon ropar ligga istället”? Någe! Det är typ därför jag skriver det här inlägget. *skäms*

Mehursomhelst. Nu visar det sig att hon har snubbe. Han är typ på den obligatoriska Asienresan. Ni vet. Ryggsäck. Hitta sig själv. Thailand, Vietnam etc. Kanske Australien.

Hon har alltså snubbe. Hej då, miss Cocktease. *hejdå*

11 kommentarer:

Anonym sa...

Peter och vargen?

Anonym sa...

Han syftar nog på sagan om "pojken och vargen", men är inte bildad nog för att kunna uttrycka sig korrket.

Anonym sa...

korrekt

Anonym sa...

Fredrik: Pojken heter Peter. Men du kanske inte är bildad nog för att veta det.

Anonym sa...

"Kära" anonym, jag är tillräckligt bildad för att kunna skilja på Prokofjev och Aisopos. Några frågor på det?

Praktikanten sa...

*omg*

Vad är det som händer här i kommentarerna när man är ute i julhandeln?

Helt galet! Men det är ju kul med så engagerade läsare. Och det är som Fredrik skriver. Jag borde ha skrivit "pojken och vargen" istället för "Peter och vargen".

Tack Fredrik, och lycka till i ditt fortsatta googlande! Hej då.

Anonym sa...

hahaha
ferdirk: för huvudsaken är ju definitvit INTE att man fattar vad han vill ha sagt.
bobbesosserorrvovvisosserorr

Anonym sa...

Allmänbildningskurs
A
Berättelsen handlar om den unge Peter, som av misstag släpper ut en anka från sin farfars gård. Ankan äts upp av vargen. Peter hindrar dock jägarna från att skjuta vargen, och den förs i stället till djurparken.


B
En vallpojke som vaktade fåren hela dagarna fick långtråkigt. Han kom på något att göra för att få lite sällskap. "Vargen kommer! Vargen kommer!" ropade han så högt han kunde. Flera av byborna kom för att hjälpa honom, men vad de fann var att han lurat dem. Pojken skrattade och tyckte det var ett roligt skämt.
Nästa dag gjorde pojken likadant, han ropade "Vargen kommer! Vargen kommer!". Återigen kom byborna springande och pojken skrattade.
Den tredje dagen kom verkligen vargen. "Vargen kommer! Vargen kommer!", ropade pojken, men ingen kom för att hjälpa honom så alla hans får blev uppätna.

Praktikanten sa...

Tack "Anonym" för kursen, och lycka till i ditt fortsatta googlande! Hej då.

Anonym sa...

asså "thailand"

Anonym sa...

Hahaha! Underhållning på bästa nivå.