måndag, december 8

Mina maskerader/brakskitar

Jag lägger korten på bordet och radar upp mina kostymer från den årliga maskeraden. Kul, då många faktiskt inte kände igen mig "som personen bakom masken" när det begav sig.

1999 Mimare
Lite jobbigt, eftersom jag var så mån om att vara ”i karaktär” och inte tillät mig att prata på hela kvällen.

2000 Kvinna
Det värsta: männens ”kladdande”
Det bästa: männens ”kladdande”
*dubbelt*

2002 Simmare
Speedos och flip-flops på dansgolvet. Kvinnorna blev som tokiga. Hot-hot-hot!

2003 Sailor
Vaga minnen av själva festen. Vaknade morgonen efter i frihamnen, blev bjuden på frukost av en ”rysk kollega”. *hehe* Åkte till universitetet och skrev vg på en tenta.

2004 J-O Waldner - bordtennisens Mozart
Både bu och bä med alla kineser som kom fram och skulle "snacka".

2005 Beach boy
Redan tidigt på kvällen blev jag bannlyst från maskeraden för all framtid eftersom jag och boxaren kastat frisbee på gården. Dessbättre upphävdes bannlysningen framåt natten.

2006 Geting/bi

Kul kostym! Men jag hade slarvat i researchen och helt glömt att arbeta utifrån detta års ledord:
  • Trygghet
  • Respekt
  • Humor
  • Hänsyn
  • Integration
  • Resultat
2007 Strandskata
Bästa dräkten hittills! Läcker, ”skön” och bekväm.

2008 (nutid) Musse Pigg
Under utvärdering.

Inga kommentarer: