tisdag, november 4

Ålder är en siffra

I princip har jag inget emot att umgås över generationsgränserna. I princip. Men det är inte så att jag direkt kämpar för att klättra över åldersbarriärerna. Det gjorde däremot hon. Hon klättrade i skinnkjol och silkig blus. Klackar och klor. Välmarinerad med solariemörk läderhud. Tänk: Lill-Babs, men inte ”fab”.

Hon fingrade lite på sitt pärlhalsband för att dra ned mina blick mot urringningen. Och jag gick på det. Jag är gammal nog att vara din mamma. Och jag ba: Snarare mormor, va?

9 kommentarer:

in cell sa...

Ouch! smärtsam comeback.

Anonym sa...

Hahaha, "Lill-Babs men inte 'fab'"!!!

Praktikanten sa...

in cell: ja hon fräste till och försvann i ett rökmoln

dengodahustrun: Barbro Svensson - the queen mother of all grogghaggor

Anonym sa...

Skall uttrycket "the queen mother of all grogghaggor" tolkas som att Lill-Babs är hård på spriten?

Praktikanten sa...

anonym: nja, jag tänker mig mer att det ska tolkas som att hon är the queen mother of all grogghaggor

Medelklassman sa...

gilf. g=grandma

Anonym sa...

Aha! Hon är hon är drottningmoder till tre grogghaggor. Det var för mig en ännu större överraskning!

Praktikanten sa...

30+: Yes box! Men man väljer ju Lill Lindfors nio gånger av tio.

Anonym sa...

Nej, jag väljer Lill-Babs. Dels är hon inte så stroppig och tillgjord som Lill Lindfors, dels utstrålar ju hela hon sex (trots att hon är 70 år).