torsdag, oktober 23

À propos kvinnoideal

Jag har fått en hel del kritik för att jag bara tar upp tråkiga/läskiga kvinnotyper. Fokuserar på mina egna negativa vanföreställningar etc. Kritiken är helt befogad och jag kryper nu till korset. *kryper*Inte med en dementi, eller förklaring. Kalla det hellre "en lite mer positiv lista"

Det andra könet framkallar inte bara rädsla/angst hos mig, jag gillar ju faktiskt vissa sorters kvinnor också. Därför listar jag idag mina tre favoriter. De som skrämmer mig minst.

  1. Sjuttonåringar i ljus sommarklänning
  2. Kvinnor huggna i marmor (statyer)
  3. Uppklädda kvinnor som viker ned blicken

7 kommentarer:

Bark sa...

Mycket bra.

Petter sa...

Lever du fortfarande? Jag var helt säker på att den goda hustrun skulle "ta hand" om dig.

Alltså: "lever du fortfarande", som i "kul att du fortfarande lever".

Bark sa...

Jo jag lever och frodas. Eller. Typ. Lever. Och jag är ju inte en sån som förespråkar att man ska hålla på med att avslöja vem som är vem på Internet. Så jag låter Den goda hustrun vara. Men ett är skönt och det är att jag inte är rädd längre. Ungefär som en bomb som har desarmerats.

Anonym sa...

Whipped!
The word comes to mind.
Spontant liksom.

Petter sa...

bark: gött

ka-blam: whipped cream and other delights!

Anonym sa...

det finns så många manssorter man vill mala sönder med en mortel så det allra göttigaste kommer fram.

sen finns det folk man vill mala sönder med en mortel så man koka ner de i en gryta äta upp de och bajsa ut dem för att man hatar dem.

Petter sa...

nyibyn: Är det en metafor?