torsdag, februari 28

Drop them pants, boy!

Jag köpte jeans i mellandagarna. Snygga och mörka, helt utan slitning.

Expediten gav mig rådet, eller snarare uppmaningen att ha dem i sex månader innan första tvätten ”så fibrerna sätter sig”. Sex månader? Ni skojar? Etthundraåttio dagar i samma brallor, alltså fram till midsommar, utan tvätt? Först började jag skratta, sen såg jag mig om efter den dolda kameran. Förgäves.

Det var på fullaste allvar. Dessutom rekommenderades kemtvätt.

Nu har jag haft dem i två månader. Det har funkat helt OK. De luktar lite organiskt om man har näsan för nära, men det har ändå funkat. Helt OK, alltså. Ända tills idag. Jag stekte strömming till middag igår och fisklukten har satt sig i tyget. Enligt uppgift luktar jag ”kattpiss” eller ”du vet den där riktigt gamla luften man släpper ut ur bildäck”.

Uppdatering: Bilden är borttagen eftersom vi inte ”hade rätt till” den. Man vill ju göra rätt för sig och vara schysst/juste. Bilden föreställde en otäck scen från filmen Den sista färden.

Inga kommentarer: