fredag, oktober 19

Välkommen blåskatarr

Chefen bommade igen kontoret igår och tog med oss på gemensamma aktiviteter. Teambuilding. Vi skulle svetsa samman arbetslaget. Av någon anledning skulle vi göra det ute i skogen ledda av någon jävla mulle. Eller same. Eller whatever.

Det enda jag vet är att mina skor blev helt förstörda. Det hade varit schysst att berätta i förväg att vi skulle ha en heldag utomhus i den svenska hösten. Så att jag hade kunnat anpassa min klädsel. Eller bara sjukat mig.

Det var ett helvete. Vi skulle rulla stock och gräva rot. Och kasta yxa. Sen var det dags för ”underhållning”. Sound of Music på Göta Lejon, Södermalm. Och eftersom vi ”dragit över” lite fanns det inte riktigt tid att äta innan. Det fick bli ett glas rött och varma baconsnacks i foajén. Classy, very classy. Men det värsta var att det verkligen inte fanns tid att åka hem och byta om innan. När jag sa att jag frös kramade chefen mig. Lite för länge och lite för mycket. Han sa att han kunde värma mig. Tack, men nej tack. Gubbe.

Mitt liv är så jävla misslyckat just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Din stackare. I morgon är en annan dag och allt det där, du ska se att det känns bättre då! Och om chefen är sugen på dig - låt han klämma lite! Håll ihop knäna för guds skull, men låt han få en lite "teaser" då och då. En kort kjol, eller lite bröst. Det kan du bju på! Sen har du löneförhöjningen i en liten ask.

Anonym sa...

haha ja vilken chef! Förstår om du är sur speciellt när skorna blev förstörda.
Hmm vet inte om Lenitas ide är så kul men om det ger extra i lönekuvertet så kanske...