onsdag, oktober 17

Ståfräs vid fel tillfälle

Oj, oj. Jag kollade igenom en låda med lite naket som stod och skräpade på jobbet. Det var mina egna gamla bilder. Jag tänkte att man kunde ju visa dem för chefen. Han borde kunna uppskatta sånt. Det gäller att hålla sig väl med rätt personer, dårå. Och det finns ju en hel del gött i den där lådan, om man säger. Bilderna fick minnena att skölja över mig som en sjutusans störtflod. Och inte bara där, om ni förstår vad jag menar. Alltså inte en s.k. spontanutlösning. Men en riktig praktbånge växte till sig i brallan. Och just då kom Lena på ekonomin in och hade något att säga om ett lysrör som blinkade och behövde bytas. Som situationen såg ut var det ju inte direkt läge att ställa sig upp. Inte pronto, i alla fall. Det fick bli lite senare.

Inga kommentarer: