Vi ba: *punktpunktpunkt*
Så på lunchrasten satte vi oss på gräsmattan och letade fram en fyrklöver. Det tog ett tag. Men vi hittade en.
På följande biologilektion presenterade jag fyrklövern för biologiläraren. Han ba: Ja, det här har ni gjort fint. Man ser knappt skarven där ni satt fast det fjärde bladet. Och sen drog han av ett av bladen och ba: Men där satt det inte riktigt ihop. Bra försök.
Och jag ba: Men kan du inte bara erkänna att det finns fyrklöver istället för att dra sönder bevisen. Och han ba: Det här handlar nog inte egentligen om botanik. Det handlar nog mer om att du har problem med auktoriteter. Är det inte så?
Man ba: *förvånad smiley*
Man ba: *förvånad smiley*
5 kommentarer:
haha skön kille!
Fett störd ifsg
Anonym: Ja.
Känns som att det egentligen borde vara läge för att "gå vidare" från detta blogginlägg men kan det inte vara så att läraren försökte lära er något om auktoriteter genom att medvetet föregå med ett dåligt exempel.
Typ att "Många idioter har en verklighetsuppfattning som går ut på att ´Att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större´ men kolla jag, auktoriteten, påstår nåt uppenbart korkat och som är lätt att motbevisa, kom igen prove me wrong". Kanske nån blinkning och/eller leende på slutet?
Anyways tack för en skön blogg, det känns som läsandet av den blivit en givande vana. Ska dock fortsättningsvis avstå från överambitiösa kommentarer, detta är min hittills enda blogg jag följt och det tar ju ett tag innan man lär sig hur skåpet ska stå etc. Man ska ju t. ex. inte skita i det om det har blå färg har jag hört.
Anonym: Du har höga tankar om lärarkåren.
Skicka en kommentar