fredag, september 2

Kärlekens Tunga? Konstig text/titel.

Ni vet hur det kan vara när man befinner sig i gränslandet mellan "att träffas" och "vara ihop"? Man ba: Hej... *punktpunktpunkt*

Det kan ju vara lite stressigt, rent emotionellt. Man vet inte riktigt vad som gäller och vågar inte riktigt fråga rakt ut eftersom man inte vet hur landet ligger på andra sidan så man tassar runt gröten etc etc.

Men Optimus Prime ba: Såhär är det. Du är min kille nu. Där är din låda i garderoben. Håll ordning där.

Och man tar en rövare och ba: Får jag en egen hylla i badrummet också?

Och hon ba: Nej. Du behöver inte en hel hylla.

Sen gav hon mig en nyckel. Den passade till hennes hjärta. Närå. Nyckeln var till porten och lägenhetsdörren. Ganska praktiskt med en nyckel som passar i bägge låsen!

Förtydligande: Det här var för länge sen. Nu är vi ju gifta och bor ihop på lite mer lika villkor. Jag har en egen hylla i badrummet.

3 kommentarer:

emster sa...

åh vad jag har saknat internet och apans lilla blogg!

emster sa...

ps. grattis till giftermål. du har uppenbarligen fått en riktig pang-brud!

Petter sa...

emster: Tack-tack. Hon är, vahettere, top of the line.