måndag, februari 8

Att bli kvinna

Jag kommer ihåg en kul teckning som jag gjorde på bilden i nian. Alltså, jag har inte kvar den. Men jag minns den. Uppgiften var att göra en skämtteckning som bestod av både ord och bild.
[bild på fågel]
Text: Flytfågeln, häckar ovälkommen i trosan.
Bildmajjen tyckte att det var ett lite olämpligt tema. Man blev nämligen ”mer äcklad än road”. Så till nästa lektion gjorde jag en rip-off på Jan Stenmark och skrev någon lagom klurig kommentar under en gammal semesterbild på mamma och pappa när de var nygifta. Det var ”riktigt roligt”, enligt bildmajjen. Men han tyckte samtidigt att det var ”dåligt gjort” eftersom han ”bedömde” att jag hade stulit grejen från en kille i klassen. Alltså, idén att skriva lagom klurig text under gamla foton. Så det blev inte mer än knappt godkänt.

Själv tycker jag fortfarande att det där med flytfågeln är hyfsat hilarious.

Uppdatering: Med tanke på hur många (två) mail/mejl som har kommit så kan det väl vara på sin plats att förklara lite. Det är inte felstavat. Det ska vara ett t. Flyt-fågel, som en lek med orden flytningar och flyttfågel.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att göra sig själv till ett offer?

lenniken sa...

Häckar i trosa. hahaha.
Gick Jan Stenmark i din klass?

Piakvinnan sa...

Vilken öken-majje. Klart fågeln skall ha flytningar.

hon i receptionen sa...

Anonym: Du kan vara ett offer!

Lenken: Meh! Han är ju värsta gamla gubben.

Piakvinnan: Men eller hur!

shanhoo sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hon i receptionen sa...

shanhoo: Men verkligen!

Unknown sa...

Du får en femma av mig. Rakt av! Men jag är å andra sidan ingen bildlärare. Men du går ju å tredje sidan inte i plugget längre.